Citroën Nederland – Training Gastheerschap

De context
Zeer tevreden klanten zijn voor elk automerk belangrijk. Citroën Nederland stelde vast dat de tevredenheid over de vriendelijkheid van de medewerker nog een stap kan worden verbeterd. Zodat de klant niet alleen zeer tevreden is over het merk en de service, maar ook over de mensen die die service verlenen. Met de concrete vraag: ontwikkel een training voor alle Service Adviseurs die merkbaar en meetbaar zorgt voor een hogere klantentevredenheid over de vriendelijkheid van de medewerker.

Onze oplossing
Samen met de klant hebben we een programma gebouwd met een totaal andere aanpak. Die borgt dat het thema echt binnenkomt bij de deelnemers. Die zorgt voor energie, heel veel plezier, zelf-werkzaamheid en concrete actiepunten voor de eigen praktijk. En die vooral zorgt voor de brood-nodige mindset. Het thema gastheerschap wordt vanaf de eerste seconde op de kaart gezet door een bijzondere ontvangst door de acteur. Met veel afwisseling, energie en snelheid worden de thema’s uitgediept en geoefend. Het maken van een promotiefilm vormt het hoogtepunt. Want daarmee laat elk team zien hoe gastheerschap en klantgerichtheid in optima forma kan worden toege-past. Een persoonlijke en intieme locatie in de bossen van Vierhouten maakt de aanpak compleet.

Klant aan het woord
“Deze training zet echt zoden aan de dijk. Sinds we met dit traject zijn begonnen zoemt het door het land. Met dit programma krijgen de service adviseurs de aandacht die zij verdienen en ze komen vol goede ideeën en positieve energie weer terug op de werkplek. Deze training leidt zeker tot een hogere klantentevredenheid. De cijfers zullen het de komende tijd bewijzen.”
Niek Renes, Directeur After Sales, Citroën Nederland